fredag 16. april 2010

Lavasky ≠ strøm på hytta

Denne helgen skulle elektrikeren vært på hytta for å koble sikringskap slik at alt var klart til at e-verket koblet til strøm på mandag. Slik ble det ikke. Elektrikeren sitter fast på grunn av lavaskyen som kommer fra Island. Hvem hadde trodd at hytteprosjektet skulle bli forsinket på grunn av en lava og sprengkulde.....

Owe valgte likevel å dra innover for å gjøre andre ting. Han fikk med seg noen kompiser og skal bruke helgen til å avrette golv slik at det er klart til parketten skal legges.

Jeg er utålmodig og har lyst å flytte inn. Jeg tenker masse på hva hytta skal fylles med av møbler og belysning. Problemet er at det ikke bare er å ha lyst på - det skal finansieres også. Vi må prøve å få til en løsning med noe brukt, noe billig og noe som vi har spesielt lyst på. En av de tingene jeg har lyst på er en fin lampe over spisebordet. Jeg var utom på Haukaas igår og kikket på PH50 lampene. De synes jeg er veldig fine. Den sorte er kul, mens den hvite blir jeg sannsynligvis ikke lei og er bedre med tanke på hvor mye støv som vises.

Ellers er planen å bruke endel gamle møbler vi har hjemme. Blant annet er planen å pusse ned et gammelt bord og male det svart. Det tror jeg vil bli fint og passe godt inne i paletten stua som skal være svart, grå, hvit og bittelitt rødt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar